Contact

Carnevau es arribat !

Li siam ! Esperaviam qu'aquò : lo moment de sortir, de faire ribòta, de si desliurar de totei lei socits de l'annada ! Carneveau es una festa  que cadun pòt faire cé que vòu sensa paur de si faire cridar.

Au pais de Faiença, mai que mai a Sant Pau, la festa si fa amé lo Pimpé que fan cremar.

Aqui, ges de rei ò de vestits beus coma en Rio de Janeiro !

Mai d'onte ven aquesta tradicien d'aqui ?

Si pòt trobar doas originas possiblas :

- De'n promier, lo Carneveau ò Caramentrant marca l'intrada dins lo carema. En provençau, es lo carema entrant. Pendent lo carema es defendut de manjar gras, valent a dire de carn. Lo mòt carn si retròba dins Carnevau.  Adoncas, lo darnier jorn avans que de començar lo carema si fasia  festa, lo dimarç gras e subretot si manja fòrça !

- Una autra explicacien saria per marcar la fin de l'ivern e l'arribada dei jorns beus.Lo rei ò lo Pimpé que fém cremar, venon lo simbèu de l'ivern que se'n va.

Com'aquò dins lei Pireneus, li es un Caramentrant onte d'òmes vestits coma d'ors intran dins lo vilatge per picar lo tafanari de totei ! Aquò simbolisa la fin de l'ibernacien dei ors e la fin de l'ivern.

 

Carnaval est arrivé !

Ca y est ! On attendait que cela : le moment de sortir de se remplir la panse, de libérer de tous les soucis de l'année ! Carnaval est une fête où chacun peut faire ce qu'il veut sans crainte.

Au pays de Fayence, surtout à Saint Paul, la fête se fait avec Pimpé que l'on fait brûler.

Ici pas de roi ou de beaux costumes comme à Rio de Janeiro !

Mais d'où vient cette tradition ?

On peut y trouver deux origines possibles :

- Tout d'abord, le carnaval marque l'entrée dans la carême. En provençal, on dit lou caramentrant c'est à dire le carême entrant. Pendant ce temps du carême, il est défendu de manger gras, de la viande. Le mot carn qui signifie viande se retrouve d'ailleurs dans le carnaval! .Ainsi, le dernier jour avant de commencer le carême, le mardi gras, on fait la fête et surtout on mange énormément !

- une autre explication serait de marquer la fin de l'hiver et l'arrivée des beaux jours.

le Roi ou le Pimpé deviennent les symboles de l'hiver qui s'en va !

Ainsi, dans les Pyrénées il existe un carnaval où des hommes déguisés en ours surgissent dans le village pour taper les fesses de tous ! Cela symbolise la fin de l'hibernation des ours et la fin de l'hiver.